среда, 25. јул 2018.

Grčki čokoladni kolač - Čokoladopita

Recept za ovu čokoladnu fantaziju tražim već neko vreme, kao veliki ljubitelj Grčke, njihove kuhinje i pogotovo slatkiša jedan od najvećih utisaka na mene je ostavio baš ovaj čokoladni kolač. Za njega sam saznao pre tri godine kad sam letovao prvi put na ostrvu Kos, prijatelji koje tamo drže tavernu služili su mi ovaj kolač uz vanila sladoled i mogu vam samo reći da oduševljenje nisam krio. Čokoladniji i sočniji kolač nisam u životu probao.



I evo posle dužeg vremena sasvim slučajno tražeći po netu recept za ovaj kolač naišao sam i na predivan blog Mamina kuhinja koji me je oduševio jer sam tamo na moje iznenadjenje pronašao recept za moj omiljeni čokoladni kolač.




Sastojci :

Za sirup :

5 dcl vode
400 g šećera
2 kašike kakaa
100 g čokolade za kuvanje

Za biskvit :

100 g brašna
200 g šećera
8 jaja
180 g griza
2,5 dcl ulja
80 g kakaa
1 vanil šećer
2 kašikice praška za pecivo
po želji ribana kora od pola narandže

Ganaž glazura :

200 g čokolade za kuvanje
200 ml slatke pavlake 30 % mlečne masti




Priprema :

Prvo pripremimo sirup za koji je jako bitno da se ohladi. U posudu za kuvanje dodati vodu šećer i kakao i kuvati oko 3 minuta kad baci ključ uz nepresatno mešanje kako bi se šećer u potpunosti rastopio. Pomeriti sa vruće ringle pa dodati čokoladu i mešati dok se čokolada takodje u potpunosti ne ohladi.  Ostaviti kako bi se sirup ohladio na sobnoj temperaturi pa procediti kroz cediljku za supu kako bi se odstranili mrvice kakaa.



Pleh za pečenje 23 x32 cm nauljimo i pobrašnavimo a rernu zagrejemo na 180 stepeni.
U odvojenoj posudi pomešati brašno,kakao,prašak za pecivo i griz. Jaja,šećer i vanil šećer mutiti dok ne dobijete kremastu smesu oko 9 minuta, pa dodati ulje i izmešati pa postepeno dodativati i suve sastojke i lagano ručno mešati. Od toga ćete dobiti gušču smesu koju je potrebno izliti u podmazan i pobrašnjen pleh i peći oko 35 minuta. Ako niste sigurni da li je pečeno možete proveriti čačkalicom.



Kad se kolač ispeče izvaditi ga iz rerne i izbockati ga na nekoliko mesta nožem i preliti ga ohladjenim sirupom. Kolač će odmah upiti sav sirup.Ostaviti kolač da se ohladi i da kora upije svu tečnosti.


Na blagoj vatri zagrejati slatku pavlaku i čokoladu i izmešati tako da dobije fina,glatka i sjajna glazura zatim preliti je preko ohladjenog kolača. Ostaviti kolač u frižideru da prenoći kako bi se glazura fino stegnula i kako bi kolač potpuno omekšao.


Video recept : 


0 коментара:

Постави коментар

 

Život sa osmehom Template by Ipietoon Cute Blog Design